blogi

Asiaa erinomaisesta asiakaspalvelusta

Yleinen

Asiakaspalvelun vuoden henkilövoittajat palkittiin Asiakaspalveluviikolla

Wave asiakaspalveluverkosto jakaa vuosittain tunnustukset asiakaspalvelun ammattilaisille. Vuoden henkilökilpailu on kaikille avoin ja siihen voi jokainen ilmoittaa maksutta omat ehdokkaansa. Tänä vuonna voittajat julkistettiin Yhteys-konferenssin sijaan Asiakaspalveluviikon ensimmäisenä päivänä 4.10.2021 livestriimissä.

Kilpailussa on kaksi sarjaa: Vuoden palveluasiantuntija ja Vuoden palveluesimies. Saimme molempiin sarjoihin runsaasti hakemuksia ja esikarsinnan jälkeen molemmista sarjoista valikoitui neljä finalistia. Tämän jälkeen finalistit haastateltiin ja pohjana käytettiin ennalta laadittua kyselyrunkoa. Kilpailun pääarvioijana toimi Waven liiketoimintajohtaja Timo Keinänen.

Vuoden palveluasiantuntija 2021

Vuoden palveluasiantuntijana palkittiin Veli-Jussi Moilanen, Fujitsu Finland Oy:stä. Hänet siivitti voittoon seuraavat perustelut:

Veli-Jussi on henkilönä oppimishaluinen ja hän kykenee nopeasti hyödyntämään tietotaitoaan tehtävissään. Nykyisessä roolissaan, Multitalent Expertinä, hän on kasvattanut ammatillista osaamistaan huikeasti ja menestynyt tehtävässä erinomaisesti. Lisäksi hänen ammattitaitoaan on kiitelty yli organisaatiorajojen, ja hän on selvästi sitoutunut syvästi työhönsä.

Veli-Jussi on positiivinen, argumentoi selkeästi ja hän pysyy diplomaattisena hankalissakin tilanteissa. “Sinne päin” ei hänelle riitä, vaan työn jäljen tulee aina olla laadukasta. Ongelmanratkaisun avaimena hänellä on kaikissa tilanteissa käsite Best Effort. Veli-Jussi ei välttele haasteita vaan heittäytyy rohkeasti myös ennalta tuntemattomaan.

Veli-Jussilla on erinomainen kyky olla ”kuskin paikalla” silloin, kun asiakkaat ottavat Service Deskiin yhteyttä. Hän osaa ottaa asiakkaan haltuun tilanteessa kuin tilanteessa tunnistaen tämän sen hetkisen tunnetilan sekä tieto- ja taitotason. Veli-Jussin mukaan osa hänen empatiataidoista on sisäsyntyisiä, mutta tiimi on saanut asiakaskohtaamisiin myös runsaasti koulutusta menneiden vuosien aikana.

Vuoden palveluesimies 2021

Vuoden palveluesimiehenä palkittiin Paula Vaskuri, Oulun Yliopistosta. Hänet siivitti voittoon seuraavat perustelut:

Paula toimii Oulun yliopiston ICT-palveluissa opetuksen IT-palveluiden esimiehenä. Hänen vastuualueeseen kuuluu opetuksen edellyttämien IT-palveluiden kehittäminen, osin palvelutuotanto sekä käytön tukipalvelut. Palvelun piirissä on päivittäin n. 1500 opettajaa ja noin 13 000 opiskelijaa.

Paulalla on vahva, tavoitteellinen ja kokeellinen kehittämisote niin opetuksen palveluiden kuin esimiestyön suhteen. Hän osallistaa ja kannustaa, mutta ennen kaikkea arvostaa tiiminsä asiantuntemusta. Paula tukee johdettaviaan ja antaa vapautta sekä vastuuta, ja tarvittaessa hän osaa olla jämäkkä ja vaativa. Tällä reseptillä hän kykenee kuitenkin motivoimaan ihmiset entistä parempiin tuloksiin jatkuvan oppimisen ja innostamisen kautta.

Hänen sydämen asianaan on tuottaa opettajille ja opiskelijoille parasta mahdollista palvelua sekä löytää koko ajan uusia ideoita ja tapoja toiminnan kehittämiseen. Paula on vuosien aikana ollut aktiivisesti monissa hankkeissa mukana ja mitkään ongelmat tai haasteet eivät häntä oikeastaan enää yllätä. Jos joskus asiat menee täysin pieleen, niin silloin Paula kaivaa työkalupakistaan esiin pessimismipedagogiikan.

Ja lopputulos on yleensä se, että kun Paula yhdessä tiiminsä kanssa yrittää saada hyvää aikaan, niin lopputulos on priimaa.

Onnea voittajille ja menestystä asiakaspalvelun parissa jatkossakin!

Löytyykö teiltä Vuoden henkilökilpailuun sopivia ehdokkaita? Kilpailua käydään vuosittain kahdessa sarjassa. Asiantuntija ja Esimies -sarjoihin voit asettaa oman ehdokkaan perusteluiden kera. Lue lisää Waven Kilpailut-sivuilta!

Katso myös kokemuksia kilpailusta!

Lisätiedot kilpailusta:

Timo Keinänen, liiketoimintajohtaja, Wakaru Oy, Wave asiakaspalveluverkosto, timo.keinanen(at)wakaru.fi tai 040 573 7790

Laura Hassel, markkinointipäällikkö, Wakaru Oy/Wave asiakaspalveluverkosto, laura.hassel(at)wakaru.fi, tai 050 533 9982

Laura Hassel

Kirjoittaja Laura Hassel vastaa Wakaru asiakaspalveluverkosto Waven markkinoinnista sekä jäsen- ja tapahtumatoiminnasta. Laura on työurallaan sukeltanut service desk- ja contact center maailmaan suurella intohimolla. Saatatte bongata hänet webinaarihostina tai tapahtuman puheenjohtajana. Arjessa hän uppoutuu myös palvelumuotoilun maailmaan ja pyrkii tuomaan parhaita käytäntöjä myös Waven jäsentoimintaan mukaan. Aiemmin hän vastasi myös Wakarun ja Oppia.fi -koulutuskumppaneiden valmennusten laadukkaasta järjestämisestä.

Laura @LinkedIn
Wave @Linkedin

Wave on asiakaspalvelun ammattilaisten verkosto, jonka yli 100 yritysjäsentä yhdistää halu kehittää ensiluokkaista asiakaspalvelua. Järjestämme yritysvierailuja, koulutuksia Wave Akatemiassa ja alan ammattitapahtumia sekä koordinoimme vuosittaista Asiakaspalveluviikon viettoa. Lisäksi järjestämme myös toiminnankehittämisen kilpailut: Vuoden Service Desk ja Vuoden asiakaspalvelu (ent. Vuoden Contact Center). Lue lisää toiminnastamme ja jäsenyydestä! 

Comments are Closed