blogi

Asiaa erinomaisesta asiakaspalvelusta

Wave - Wakaru Asiakaspalveluverkosto, Yleinen

Asiakaspalvelun Vuoden Henkilövoittajat palkittiin Yhteydessä

Wave asiakaspalveluverkosto jakaa vuosittain Yhteys-konferenssissa tunnustusta menestyksekkäästä työstä asiakaspalvelun parissa. Vuoden Henkilökilpailu on kaikille avoin ja siihen saa jokainen ilmoittaa maksutta omat ehdokkaansa. Tänä vuonna kilpailuun ilmoitettiin runsaasti ehdokkaita. Kilpailu on jaettu kahteen sarjaan: Vuoden Palveluasiantuntija ja Vuoden Palveluesimies.

Kaikki finalistit erottuivat ennen kaikkea erittäin kattavasti laadituista ja perustelluista hakemuksista. Tämän jälkeen finalistit haastateltiin puhelimitse ja pohjana käytettiin ennalta laadittua kyselyrunkoa. Kilpailun pääarvioijana toimi Waven liiketoimintajohtaja Timo Keinänen.

Voittajat palkittiin Yhteys-konferessissa 10.11. Messukeskuksessa, Helsingissä. Palkinnot jakoivat Timo Keinänen sekä Pekka Hyysalo.

Vuoden Palveluasiantuntija 2020

Vuoden Palveluasiantuntijana palkittiin Iiris Pärssinen, Nordea Rahoitus Suomi Oy:stä. Iiris Pärssisellä on kilpailuhakemuksen sekä finalistihaastattelun mukaan erittäin hyvä kyky lukea erilaisten ihmisten tunnetiloja. Asiakaskohtaamisissa hän keskittyy kuuntelemaan ja olemaan läsnä ja näillä pienillä teoilla yleensä tyytymätönkin asiakas saadaan tyytyväiseksi. Palvelutilanteessa hän hyödyntää omia vahvuuksiaan persoonallisella ja luontevalla tavalla samaistumalla asiakkaan sen hetkiseen tunnetilaan. Ja eipä ihme, että hänen saamiensa asiakaspalautteiden tulokset ovat olleet huippuluokkaa. Näin mainitsee kilpailun finalistit haastatellut Timo Keinänen perusteluissaan.


”Kun astun huoneeseen, niin sinne tulee naurua, hymyä ja välillä huonoja vitsejä”.

Näin kuvailee itseään Vuoden 2020 Palveluasiantuntijakilpailun voittanut asiakasneuvoja Iiris Pärssinen Nordea Rahoitus Oy:stä.

Tämän lisäksi Iiriksen aktiivisuudesta kertoo myös se, että hänet on potentiaalisuutensa vuoksi valittu Nordea Finance Groupissa pohjoismaiseen vaikuttajaverkostoon, mikä koostuu samanhenkisistä ihmisistä kaikista pohjoismaista. Tämäkin valinta todistaa sen, että Iiris on parhaimillaan silloin, kun edessä on jotain uutta ja tuntematonta.

Vuoden Palveluesimies 2020

Kilpailussa Palveluesimies-sarjan voiton pokkasi neuvontatiimin esimies Marjukka Matikainen, Varma Eläkepalveluista. Hänet voittoon nosti taito johtaa joukkojaan keskeltä ja kaikkien kanssa yhdessä, antaen samalla vastuuta ja vapautta. Hän arvostaa tiiminsä ammattilaisten valtavaa osaamista ja ammattiylpeyttä. Työyhteisössä on hänen mukaansa tekemisen meininki. Esimiehenä hän on helposti lähestyttävä ja avoin, tuoden myös omat mokansa reilusti esille.

Kilpailufinaalissa selvisi, että Marjukka on onnistunut rakentamaan tiimiinsä toimivan palautekulttuurin; hän pyytää aktiivisesti ja säännöllisesti palautetta omasta toiminnastaan ja tämän seurauksena myös hänen tiimiläiset antavat palautetta toisilleen. Työyhteisössä on ymmärretty, että rakentavan palautteen antaminen ja vastaanottaminen kytkeytyy aina osaamisen kehittämiseen.

Lisäksi voittajaperusteluissa nousi esiin se, että Marjukka kokee esimiestehtävät kutsumustyönä, vaikka välillä on myös rankkaa. Marjukka kertoi esimerkin keväältä 2020, jolloin siirryttiin etätöihin. Varsinkin pienten lasten vanhemmat olivat lujilla, kun samaan aikaan lastenhoidon rinnalla hoidettiin asiakaspalvelutehtäviä. Marjukka viestittikin jokaiselle mahdollisuudesta olla armollinen itseään kohtaan. Tiimi onkin selvinnyt erittäin hyvin tämän haasteen edessä.

Vaikka Marjukan esimiestyötä kuvaavat tunnusluvut ovat erinomaisella tasolla, niin oman kehittymisensä suhteen hänellä on yksi selkeä tavoite: olla jatkossa enemmän läsnä tiimiläisten tukena ja arjessa. Ihmissuhteiden vaaliminen niin yksityiselämässä kuin työpaikalla on hänelle erittäin merkityksellistä.

Onnea voittajille ja menestystä asiakaspalvelun parissa jatkossakin!

Löytyykö teiltä Vuoden Henkilökilpailuuun sopivia ehdokkaita? Kilpailua käydään vuosittain kahdessa sarjassa. Asiantuntija ja Esimies -sarjoihin voit asettaa oman ehdokkaan perusteluiden kera. Lue lisää Waven Kilpailut-sivuilta!

Katso myös kokemuksia kilpailusta!

Lisätiedot kilpaillusta: Timo Keinänen, liiketoimintajohtaja, Wakaru Oy, Wave asiakaspalveluverkosto, timo.keinanen(at)wakaru.fi tai 040 573 7790

Laura Hassel

Kirjoittaja Laura Hassel vastaa Wakaru Oy:ssä Wave asiakaspalveluverkoston markkinoinnista sekä jäsen- ja tapahtumatoiminnasta. Laura on työurallaan sukeltanut service desk- ja contact center maailmaan suurella intohimolla ja pyrkii arjessaan tuomaan asiakaskokemusoppeja käytäntöön myös Wakarun ja Oppia.fi -koulutuskumppaneiden koulutushallintoa pyörittäessä.

Laura @LinkedIn
Wave @Linkedin

Wave on asiakaspalvelun ammattilaisten verkosto, jonka yli 100 yritysjäsentä yhdistää halu kehittää ensiluokkaista asiakaspalvelua. Järjestämme yritysvierailuja, koulutuksia ja tapahtumia sekä koordinoimme vuosittaista Asiakaspalveluviikon viettoa. Lisäksi järjestämme myös toiminnankehittämisen kilpailut: Vuoden Service Desk ja Vuoden Contact Center -kilpailut. Lue lisää toiminnastamme ja jäsenyydestä: http://wave.wakaru.fi/

Comments are Closed