blogi

Asiaa erinomaisesta asiakaspalvelusta

asiakaspalvelu, Wave - Wakaru Asiakaspalveluverkosto, Yleinen

Eläketurvakeskuksen asiakaspalvelulle Laatutyötunnustus  

Yhteys-konferenssissa vaalitaan asiakaspalvelun onnistumisia vuosittain. Vuoden Contact Center -kilpailussa Wave-verkosto myönsi Asiakaspalvelun Laatutyötunnustuksen kahdelle organisaatiolle. Eläketurvakeskukselle myönnettiin tunnus  tavoitteellisesta ja suunnitelmallisesta kehittämistyöstä kohti asiakaspalvelun jatkuvaa erinomaisuutta. Tunnustuksen jakoivat kilpailun pääarvioija Elina Soukola (Prakto) ja arvioija Timo Keinänen (Wave).

Vuoden Contact Center -kilpailu perustuu kattavaan itsearviointiin sekä paikan päällä tehtyyn arviointikäyntiin. Eläketurvakeskuksen asiakaspalvelu erottautui  vahvuuksillaan, joita olivat monikanavaisuus, asiakkaan ottaminen mukaan  palvelumallin kehittämiseen sekä huolenpito henkilöstöstä. Lue myös Eläketurvakeskusen tiedote palkinnosta.

Eläketurvakeskus onnistui asiakaspalvelun uudistuksessa

Eläketurvakeskuksella toteutettiin asiakaspalvelun uudistus, jonka tavoitteena oli luoda laadukas, asiantunteva ja asiakkaan tarpeita vastaava asiakaspalvelu.  Uudistuksessa kuunneltiin asiakastarpeita sekä hyödynnettiin palvelumuotoilua. Kilpailun pääarvioija Elina Soukola tiivistää, että uudistushanke on erinomainen esimerkki siitä, miten organisaatio kehittää joustavaa ja asiakaskeskeistä palvelumallia, joka vastaa tulevaisuuden asiointitarpeisiin ja automaation myötä muuttuviin yhä haastavampiin asiakaspalvelutyön sisältöihin.

Uudistuksen ja tuoreen kilpailukokemuksen jälkeen asiakaspalvelun osastopäällikkö Max Rönnberg kertoo, että organisaatiossa jatketaan suunnitelmallisesti toiminnan kehittämistä.

Saimme kilpailun myötä ehdotuksia siitä, miten asiakaspalveluamme voisi kehittää. Osa oli samoja, joita itsekin olimme toimintamme arvioinnissa havainneet. Niitä lähdemme työstämään yhdessä, sanoo asiakaspalvelusta vastaava osastopäällikkö Max Rönnberg.

Kirjoittaja Laura Hassel vastaa Wakaru asiakaspalveluverkosto Waven markkinoinnista sekä jäsen- ja tapahtumatoiminnasta. Laura on työurallaan sukeltanut service desk- ja contact center maailmaan suurella intohimolla ja pyrkii arjessaan tuomaan asiakaskokemusoppeja käytäntöön myös Wakarun ja Oppia.fi -koulutuskumppaneiden koulutushallintoa pyörittäessä.

Laura @LinkedIn
Wave @Linkedin

Wave on asiakaspalvelun ammattilaisten verkosto, jonka yli 100 yritysjäsentä yhdistää halu kehittää ensiluokkaista asiakaspalvelua. Järjestämme yritysvierailuja, koulutuksia ja tapahtumia sekä koordinoimme vuosittaista Asiakaspalveluviikon viettoa. Lisäksi järjestämme myös toiminnankehittämisen kilpailut: Vuoden Service Desk ja Vuoden Contact Center -kilpailut. Lue lisää toiminnastamme ja jäsenyydestä: http://wave.wakaru.fi/

 

Comments are Closed