blogi

Asiaa erinomaisesta asiakaspalvelusta

Yleinen

Esittelyssä uusi jäsen: Saarni Nepton

Meillä on ilo esitellä uusi jäsenemme Saarni Nepton Oy. Haastattelimme Nina Salonojaa, joka toimii Customer Success Directorin roolissa Saarni Neptonilla. Syvenny haastattelusta uuteen Wave-jäseneen.

Saarni Nepton Oy on suomalainen SaaS-yritys, joka tarjoaa kattavia henkilöstöhallinnon ratkaisuja. Yritys tunnetaan erityisesti Suomen suosituimmasta työajanseurantajärjestelmästään, jota käyttää noin 200 000 henkilöä yli 1000 asiakasyrityksessä. Saarni Nepton kehittää ratkaisujaan helpomman henkilöstöhallinnon ja yritysten sujuvan arjen mahdollistamiseksi. Yritys on kasvanut nopeasti, mistä tunnustuksena heille on myönnetty Kasvaja-sertifikaatti.

Saarni Nepton Oy kuuluu Saarni Cloud -konserniin, joka on suomalainen työelämän ohjelmistokonserni ja SaaS-liiketoiminnan edelläkävijä, jonka henkilöstöhallinnon, oppimisen, työajanseurannan, taloushallinnon ja analytiikan palveluita käyttää lähes puoli miljoonaa työntekijää noin 1 500 asiakasorganisaatiossa.

Aiomme olla Suomen vetovoimaisin SaaS-yhteisö, johon edistyksellisimmät yritykset, työntekijät ja asiakkaat haluavat kuulua. Tulevaisuudessa kaikilla työelämässä olevilla suomalaisilla on käytössään yksi tai useampi palveluistamme.

”Verkostoitumalla toivon saavamme ns. vertaistukea eli hyviä ideoita asiakaspalvelun ja asiakaskokemuksen kehittämiseen.”

Mikä sai organisaationne liittymään verkostoon ja mitä kautta löysitte meidät?

Wakaru oli itselleni tuttu vuosien takaa. Liityimme verkostoon, kun toukokuussa 2024 siirryin nykyiseen tehtävääni vastaamaan yrityksemme asiakaskokemuksesta.
Yrityksemme kasvaa voimakkaasti ja näin olleen myös asiakaspalvelun ja sen toimintamallien on kehityttävä mukana. Verkostoitumalla toivon saavamme ns. vertaistukea eli hyviä ideoita asiakaspalvelun ja asiakaskokemuksen kehittämiseen.

”Erinomainen asiakaspalvelu ja -kokemus luovat pohjan menestymiselle.”

Mikä merkitys erinomaisella asiakaspalvelulla ja asiakaskokemuksella on toiminnassanne?

Yrityksille, jotka haluavat menestyä kilpailuilla markkinoilla ja haluavat rakentaa pitkäaikaisia asiakassuhteita, on hyvä asiakaspalvelu olennainen osa liiketoimintaa. Meille Saarni Neptonille asiakaskokemus ovat keskeinen osa liiketoimintastrategiaamme. Keskittymällä asiakkaiden tarpeiden kuuntelemiseen, ongelmien nopeaan ratkaisemiseen ja arvoa tuottavien kokemusten tarjoamiseen, voimme kasvattaa pitkäaikaista menestystään ja vahvistaa jo hyvää asemaamme markkinoilla. Erinomainen asiakaspalvelu ja -kokemus luovat pohjan menestymiselle.

”Asiakaspalvelumme ylläpitää paljon kiitosta saanutta tukisivustoamme, josta asiakkaamme löytävät ratkaisuja ongelmatilanteissa.”

Minkälainen on organisaationne asiakaspalvelu ja millainen on asiakaskuntanne?

Meillä Saarni Neptonilla asiakaspalvelu ja asiakaskokemus koostuvat useammasta tiimistä. Ns. Call Center jakautuu kahteen tiimiin, jossa palvelemme ja tuemme suorien asiakkaidemme lisäksi myös jälleenmyyjiämme. Call Center -toimintamme lisäksi käyttöönottotiimimme myyntiä unohtamatta ovat olennainen osa asiakaspalveluamme.

Asiakkaamme koostuvat jälleenmyyjistämme ja heidän loppuasiakkaistaan sekä suorista asiakkaistamme, teemme siis asiakaspalvelua kokonaisvaltaisesti B2B-sektorissa. Asiakkaamme ovat organisaatioita, joille tarjoamme kokonaisvaltaisia henkilöstöhallinnon ratkaisuja työajan, palkanlaskennan, oppimisalustan sekä analytiikan osalta.

Asiakaspalvelumme ylläpitää paljon kiitosta saanutta tukisivustoamme, josta asiakkaamme löytävät ratkaisuja ongelmatilanteissa. Jos tukisivustoltamme ei apua löydy, palvelee Call Centerimme asiakkaitamme monikanavaisesti puhelimitse, sähköpostitse sekä palveluportaalimme kautta.

Tukipyyntöjä saamme noin 800 kappaletta kuukaudessa ja näitä tukipyyntöjä käsitellee päivittäin 15 henkilöä. Valtaosa tukipyynnöistä koskee järjestelmämme käyttötukeen liittyviä asioita. Käyttöönottotiimissämme työskentelee 13 henkilöä ja he käsittelevä vuosittain noin 100 projektia. Saarni Neptonissa työskentelee kaikkiaan reilu viisikymmentä henkilöä.

”Onnistumisia tulee päivittäin ja jokainen ratkaistu tiketti on onnistuminen.”

Mitkä ovat parhaita onnistumisia asiakaspalvelussanne?

Onnistumisia tulee päivittäin ja jokainen ratkaistu tiketti on onnistuminen.
Työaika on lähes aina sidonnainen palkanlaskentaan, joten paras onnistuminen on, kun tukipyyntö saadaan ratkaistua saman päivän aikana, kun tukipyyntö meille saapuu.

Kiitos haastattelusta Ninalle ja toivotamme Saarni Neptonin lämpimästi mukaan asiakaspalvelun ammatilliseen verkostoon!

 


Nina Salonoja

Customer Success Director
Saarni Nepton Oy

 


Helpompaa henkilöstöhallintoa, sujuvampaa arkea.

 

Tutustu Saarni Neptoniin
Kotisivut | LinkedIn


Tutustu – Wave asiakaspalveluverkostoon

Erinomaisen asiakaspalvelun puolesta

Kehitämme parempaa asiakaspalvelua. Palveluistamme hyötyvät kaikki asiakaspalveluyksiköt sekä heidän asiakkaansa! Liity joukkoomme!

Waven 100 Wave-jäsenorganisaatiota yhdistää halu kehittää asiakaspalvelua. Jäsenorganisaatioita on sekä julkishallinnosta että yksityiseltä sektorilta. Tarjoamme asiakaspalvelun kehittämisen tueksi aktiivisen ja asiantuntevan verkoston, kilpailuja, koulutuksia, yritysvierailuja sekä ammattilaistapahtumia. Lue lisää

Comments are Closed