blogi

Asiaa erinomaisesta asiakaspalvelusta

Wave - Wakaru Asiakaspalveluverkosto

Telia End User Service Desk Vuoden Service Desk 2020 -voittoon

Yhteys-konferenssissa vaalitaan asiakaspalvelun erinomaisuutta vuosittainVuoden Service Desk -kilpailuvoittoon nousi tänä vuonna korkeimmilla pisteillään Telia End User Service Desk. 

Voittaja palkittiin 10.11.2020 Yhteys-konferenssin avauksessa Messukeskuksessa, Helsingissä. Palkinnon voittajalle antoivat kilpailun pääarvioija Liisa Torkkeli, Waven liiketoimintajohtaja, Timo Keinänen sekä ja QualityDeskin toimitusjohtaja Ville Mikkonen. Palkinnon pokkasivat paikan päällä telialaisista Ilkka Kivikäs ja Topi Rytkönen.

Tapahtumapäivän lopussa myönnettin Vuoden Service Desk 2020 -kunniamaininta esimerkillisestä työstä myönnettiin Kemira Global Service Deskille.

Vuoden Service Desk -kilpailu on järjestetty Waven toimesta vuodesta 1996. Kilpailu perustuu kattavaan itsearviointiin sekä paikan päällä tehtyyn arviointikäyntiin. Arvioinnissa käydään läpi toiminnan osa-alueet: Johtajuus, toimintaperiaatteet & strategia, Henkilöstöjohtaminen, Kumppanuudet & resurssit, Prosessit & menettelytavat, Henkilöstö- & asiakastyytyväisyys sekä suorituskykytulokset. Arviointitiimissä tänä vuonna olivat pääarvioijan lisäksi Juhani Vuorijärvi ja Ella Lopperi.

Vuoden Service Desk 2020

Kilpailun pääarvioija Liisa Torkkeli kuvailee voittajaperusteluissa seuraavasti Telian voittajayksikköä:

Viimeisen kahden vuoden aikana on tapahtunut suuria muutoksia yritysoston seurauksena, ja asiakas- ja henkilöstömäärät ovat kasvaneet. Tästä huolimatta toiminta on pysynyt laadukkaana ja kypsyystasoja on nostettu. Voittajan vahvuuksina on edistykselliset johtamismallit, jossa henkilöstön osallistaminen ja hyvinvointi on keskeisessä roolissa. Organisaatiolla on selkeä strategia, jossa automaatio ja moderni teknologia on tukemassa tukevaisuuden työyhteisöjä. Myös kaikilla mittarialueilla eli henkilöstö-, asiakas. ja suorituskykymittarit, on tapahtunut kehitystä positiiviseen suuntaan.

Kemiran Kunniamaininnan vastaanottivat Yhteydessä Global Service Desk Manager Alex Broekzitter ja ServiceManager End User Services Tuija Raukola.

Perustelut kunniamaininnalle:
“Kemira Global Support Concept seems to be coherent and very well managed. It must have been a great effort to insource the service and create such a  new operating model with high quality! For instance the documentation we got was very informative and of high quality (e.g. training materials, process descriptions). 

We also got a good impression of the team we audited”, tiivisti kirlpailun pääarvioija Liisa Torkkeli perusteluita kunniamaininnalle.

Lämpimät onnittelut upeasta menestyksestä voittaja Telialle sekä kunniamaininnan saannelle Kemiralle!

Lisätiedot kilpaillusta: Timo Keinänen, liiketoimintajohtaja, Wave, Wakaru
Timo.keinanen(at)wakaru.fi tai 040 573 7790

Katso kokemuksia Vuoden Service Desk -kilpailusta ja ilmoita tiimisi mukaan tulevana vuonna!

Laura Hassel

Kirjoittaja Laura Hassel vastaa Wakaru Oy:ssä Wave asiakaspalveluverkoston markkinoinnista sekä jäsen- ja tapahtumatoiminnasta. Laura on työurallaan sukeltanut service desk- ja contact center maailmaan suurella intohimolla ja pyrkii arjessaan tuomaan asiakaskokemusoppeja käytäntöön myös Wakarun ja Oppia.fi -koulutuskumppaneiden koulutushallintoa pyörittäessä.

Laura @LinkedIn
Wave @Linkedin

Wave on asiakaspalvelun ammattilaisten verkosto, jonka yli 100 yritysjäsentä yhdistää halu kehittää ensiluokkaista asiakaspalvelua. Järjestämme yritysvierailuja, koulutuksia ja tapahtumia sekä koordinoimme vuosittaista Asiakaspalveluviikon viettoa. Lisäksi järjestämme myös toiminnankehittämisen kilpailut: Vuoden Service Desk ja Vuoden Contact Center -kilpailut. Lue lisää toiminnastamme ja jäsenyydestä: http://wave.wakaru.fi/

Comments are Closed