Lokakuun perinteinen Asiakaspalveluviikko juhlistaa asiakaspalvelun ja asiakaskokemuksen merkitystä jälleen 6.–10.10.2025. Kansainvälinen teemaviikko on saanut alkunsa jo 1990-luvulla Yhdysvalloissa, ja sen tavoitteena on nostaa esiin asiakaspalvelun keskeistä roolia liiketoiminnassa sekä tarjota mahdollisuus kiittää asiakaspalvelun ammattilaisia heidän arvokkaasta työstään.
Vuoden 2025 Asiakaspalveluviikkoon on ilmoittautunut mukaan noin 40 organisaatiota eri toimialoilta. Mukana ovat mm. Wihuri Metro-tukku, Monetra, Strawberry, Moment Digital, Fujitsu, Säästöpankkikeskus, Enfo Group, Eläketurvakeskus, Vakka-Suomen Puhelin Oy, Espoon kaupunki, Musti Group, PostNord Oy, Bolt.works, Kaiku24, Rainmaker ja Keravan Energia.
Suomessa teemaviikon järjestämisestä vastaa vuodesta 2018 lähtien Wave – Wakaru asiakaspalveluverkosto, jolla on 100 jäsenorganisaatiota. Kansainvälisen teemaviikon tuominen Suomeen laajemmin oli alun perin Wave-verkoston jäsenten idea, ja se on saanut vuosien varrella suuren suosion.
Viikko täynnä inspiraatiota ja näkyvyyttä
Teemaviikon aikana organisaatiot nostavat asiakaspalvelunsa ja sen merkityksen valokeilaan päiväkohtaisten teemojen avulla. Viikko näkyy työpaikoilla, etäyhteyksissä sekä erityisesti sosiaalisessa mediassa tunnisteilla #Aspaviikko25 ja #Asiakaspalveluviikko.
Organisaatiot arvostavat viikon tuomaa yhteisöllisyyttä ja mahdollisuutta pysähtyä asiakaspalvelun äärelle:
”Asiakasneuvojat tekevät äärimmäisen tärkeää työtä ja ovat päivittäin lähellä asiakkaidemme asiakkaita. Osallistumalla haluamme osoittaa arvostusta osaajille, jotka tuottavat parhaita mahdollisia asiakaskokemuksia jokaisessa kohtaamisessa. Asiakaspalveluviikko on meille vuosittainen tapa nostaa esille asiakaskohtaamisten arvoa, jakaa parhaita käytäntöjä sekä juhlia onnistumisia yhdessä työntekijöidemme ja asiakkaidemme kanssa. Innolla mukana tänäkin vuonna!”
– Satu Ryhtä, Liiketoimintajohtaja, Moment Digital
Työkaluja ja tukea osallistujille
Wave asiakaspalveluverkosto tarjoaa osallistuville organisaatioille valmiin viikko-ohjelmaehdotuksen ja visuaalisen ilmeen teemaviikon toteuttamisen tueksi. Lisäksi henkilöstölle on tarjolla maksuttomia minikoulutuksiaviikon aikana.
Wave-jäsenille osallistuminen on maksutonta, ja jäsenyyden kautta organisaatiot saavat Asiakaspalveluviikon edut automaattisesti. Lisätietoja löytyy osoitteesta www.asiakaspalveluviikko.fi.
Wave – asiakaspalveluverkosto
Wave on asiakaspalvelun ammattilaisille suunnattu verkosto, joka edistää erinomaisen asiakaspalvelun kehittymistä. Verkosto tarjoaa jäsenilleen aktiivista toimintaa, kuten vierailuja, tapahtumia ja verkostoitumismahdollisuuksia, jotka tukevat asiakaspalvelun kehittämistä.
Lisätiedot
📧 Johanna Rakemaa, Business Director, Wakaru Oy, +358 40 901 4661, johanna.rakemaa[a]wakaru.fi
📧 Laura Hassel, Head of Marketing, Wakaru Oy, laura.hassel[a]wakaru.fi, 050 533 9982
Wakaru Oy
LinkedIn
Tutustu