blogi

Asiaa erinomaisesta asiakaspalvelusta

Wave - Wakaru Asiakaspalveluverkosto

CCD 2020 asiakaspalvelun tunnelmassa 10 vuotta

CCD 2020 Asiakaspalvelun ajankohtaispäivä järjestettiin 12. helmikuuta Messukeskuksessa Helsingissä. Päivä kokosi paikalle yli 350 asiakaspalvelun ja -kokemuksen ammattilaista yhdessä rinnakkaistapahtuma #Kohtaamisia20 kanssa. CCD 2020 keskeinen teema oli työntekijäkokemus ja tunteet asiakaspalvelussa.

100 % suosittelee CCD Asiakaspalvelun ajankohtaispäivä -tapahtumaa

Olipa hyvä! Ajankohtainen aihe joka esitettiin hyvin. Ajatusta herättävä, konkreettinen ja mielenkiintoinen esitystapa. Tykkäsin! Kiitos!
Palaute Minna Koskelon puheenvuorosta: Työntekijäkokemus – eilen, tänään ja huomenna

CCD vietti nyt 10-vuotisjuhlaseminaaria. Tapahtuman idean keksinyt Virpi Nieminen, Nordealta palkittiin tapahtuman estradilla. Waven liiketoimintajohtaja  Timo Keinänen kertoi, että Wave asiakaspalveluverkoston toiminnassa palaute on ensiarvoisen tärkeää, ja Virpin aikanaan antama palaute sai aikaan keskustelun tarpeesta asiakaspalvelun kehittäjien ja päättäjien omasta tapahtumasta yli 10 vuotta sitten.

Päivän puheenvuorot tarjosivat erityisesti vastauksia siihen, miten kykenemme ymmärtämään sanoista tai nonverbaalisesta viestinnästä asiakkaan sen hetkisen mielialan tai asenteen ja miten tunteita voidaan mitata. Lisäksi työntekijäkokemuksen puolella, pohdittiin mitkä tekijät tukevat positiivista työntekijäkokemusta ja mitkä vastaavasti nakertavat sitä sekä miten tämä näkyy eri henkilöstöryhmissä ja kulttuureissa?

Tunteet huomioitiin myös osallistujien osalta ennakkoon sekä tapahtumapaikalla VibeVisionin avulla. Kysyimme osallistujien tunteista ja heidän tunteet tapahtumasta olivat 100 % positiivisia, ja päällimmäisenä tunteena oli innostus.

Tunnelma CCD 2020Tapahtumassa oppia Emotional Analytics & Employee Experience -teemojen osalta ammensi yleisölle tulevaisuusmuotoilija Minna Koskelo, tunneteknologiaan sekä tunne- ja käyttäytymisälyyn syventyt Timo Järvinen, tunnetekoälyyn ja biometriikkaan hyödyntämiseen asiakaskohtaamisissa erikoistunut Heidi Kock. Esimerkkitarinoiden kautta pääsimme tutustumaan Goforeen, Varovaan ja Soldemiin. Päivän huipennuksesta vastasi näyttelijä ja yrittäjä Satu Silvo. Tämän lisäksi tapahtuman kultakumppanit mahdollistivat Supertrackin erinomaisine puhujineen.

Iso kiitos tapahtuman osallistujille, kumppaneille ja puhujille kokemuksien jakamisesta! Yhdessä saamme rakennettua tunnevoimaa asiakaspalveluun!

Katso CCD 2020 -tapahtuman puhujahaastattelut 

Minna Koskelo, 11Helsinki Oy

Sani Leino, Social Company Oy

Eeva Kiiskinen, Gofore

Heidi Kock, Haaga-Helia

Timo Järvinen, NayaDaya

Ohjelmassa syksyllä  Yhteys-konferenssi 10. syyskuuta 2020!

Laura Hassel

Kirjoittaja Laura Hassel vastaa Wakaru asiakaspalveluverkosto Waven markkinoinnista sekä jäsen- ja tapahtumatoiminnasta. Laura on työurallaan sukeltanut service desk- ja contact center maailmaan suurella intohimolla ja pyrkii arjessaan tuomaan asiakaskokemusoppeja käytäntöön myös Wakarun ja Oppia.fi -koulutuskumppaneiden koulutushallintoa pyörittäessä.

Laura @LinkedIn
Wave @Linkedin

Wave on asiakaspalvelun ammattilaisten verkosto, jonka yli 100 yritysjäsentä yhdistää halu kehittää ensiluokkaista asiakaspalvelua. Järjestämme yritysvierailuja, koulutuksia ja tapahtumia sekä koordinoimme vuosittaista Asiakaspalveluviikon viettoa. Lisäksi järjestämme myös toiminnankehittämisen kilpailut: Vuoden Service Desk ja Vuoden Contact Center -kilpailut. Lue lisää toiminnastamme ja jäsenyydestä: http://wave.wakaru.fi/

Comments are Closed